ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

 

Üdvözöljük a Csavarlak Webáruház Kft. által üzemeltetett weboldalon. Jelen Általános Szerződési Feltételeket (a továbbiakban: ÁSZF) az alábbiakban  bármikor megismerheti, amennyiben azonban vásárolni kíván webáruházunkból, a megrendelése elküldése előtt kifejezetten el is kell fogadnia a lentebb szereplő feltételeket (az erről szóló gombra kattintva) és az ekkor a felek közötti szerződés részévé válik.

Jelen dokumentum alapján létrejött szerződés nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal. A szerződések alapján készült számlákat, számviteli bizonylatokat a jogszabályban előírt ideig megőrzi a szolgáltató.

A webáruház működésével, megrendelési és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk minden munkanapon hétfőtől – péntekig 8-16 óráig.

 

A szerződés lényeges tulajdonságai:

  • Üzemeltető (Eladó) adatai, elérhetőségei, Tárhelyszolgáltató adatai, elérhetőségei
  • ÁSZF hatálya
  • A szerződéskötés feltételei
  • Forgalmazott termékek, rendelési információk
  • A megrendelések feldolgozása, teljesítése
  • Rendelés menete
  • A megrendelt termék és a kiszállítási díj fizetésének módja, az áru átvétele
  • Házhoz szállítás, információk
  • Elállás
  • Szavatosság, jótállás
  • Titoktartási megállapodás
  • Adatkezelés
  • Vitarendezés, panaszkezelés
  • Szerzői jogi nyilatkozat
  • Egyebek
  • Záró rendelkezések

 

  1. Üzemeltető (Eladó) adatai, elérhetőségei:
Cégnév CSAVARLAK Webáruház Kft.
Székhely 6724 Szeged, Bartucz Lajos u. 9. fszt. 2.
Adószám 26679327-2-06
Cégjegyzék szám 06-09-025116
Kibocsájtó cégbíróság, okmányiroda Szegedi Törvényszék Cégbírósága
Szerződés nyelve magyar
Elektronikus elérhetőség csavarlakkft@gmail.com
Telefonos elérhetőség +36 30 624 4733
Honlap www.csavarlak.hu

Vevőszolgálatunk, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló valamint panaszkezelési ügyintézésre használható elérhetőségeink:

személyesen vagy postai úton: 6724 Szeged, Bartucz Lajos u. 9. fszt. 2.

e-mailben:   csavarlakkft@gmail.com

telefonon: +36 30 624 4733

Tárhelyszolgáltató adatai, elérhetőségei:

  • Név: Websupport Magyarország Kft.
  • Székhely: H-1132 – Budapest – Victor Hugo utca. 18-22.
  • Adószám: 25138205-2-41
  • Cégjegyzékszám: 01-09-381419
  • Elektronikus elérhetőség: support@websupport.hu
  • Telefonos elérhetőség: +36 22 78 76 74
  • Honlap: www.websupport.hu

2.ÁSZF hatálya

Jelen ÁSZF a www.csavarlak.hu weboldal használata, illetve a weboldalon elérhető termékek körébe tartozó valamennyi szerződéses jogviszony tekintetében meghatározza a felek jogait és kötelezettségeit.
Jelen ÁSZF hatálya valamennyi felhasználóra kiterjed.
A szerződés a Szolgáltató és a Felhasználó között akkor jön létre, amikor a Felhasználó megrendelésének megérkezését a Szolgáltató visszaigazolja.
A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint a jelen ÁSZF értelmezésére a magyar jog szabályai az irányadók.
A jelen ÁSZF 2024. január 1. napjától visszavonásig hatályos.

  1. A szerződéskötés feltételei

Az elektronikus áruházon keresztül nyújtott kereskedelmi kapcsolat távollévő felek között megkötött, nem írásban létrejövő szerződésnek minősül, melyet a szolgáltató nem iktat, így utólag nem hozzáférhető. Az Ügyfél lehet magánszemély, azaz fogyasztó, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy, illetve lehet cég, egyéni vállalkozás, közület, intézmény, tehát a szakmája, önálló foglakozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró nem természetes személy. Az Ügyfél a Szolgáltató által üzemeltetett internetes áruházban (webáruház) virtuális módon rendeli meg a kiválasztott terméket. A virtuális vásárlás folyamata magában foglalja a webáruházban megjelenített áruféleségek közötti böngészést, a termékek kiválasztását, a megrendelés leadását, valamint a Szolgáltatótól a megrendelésről küldött visszaigazolást is. A szerződés a Felek között magyar nyelven jön létre. A CSAVARLAK Webáruház Kft. által üzemeltetett online áruházból való vásárlás feltétele, hogy az Ügyfél előzetesen megismerje és elfogadja jelen szerződési feltételeket. A CSAVARLAK Webáruház Kft. fenntartja a jogot, az Általános szerződési feltételek módosítására, a módosítások azonban, csak azok hatályba lépését követő szerződésekre terjednek ki. A módosítások a már megkötött szerződéseket nem érintik.

  1. Forgalmazott termékek, rendelési információk

4.1.
Webáruházunkban szabványos és nem szabványos csavarokat, kötőelemeket illetve egyéb árucikkeket vásárolhatnak Vásárlóink. A termékekre vonatkozó jellemzőket, információkat a konkrét árucikkre vonatkozó megnevezésre kattintva ismerhetnek meg részletesen, illetve a termék kategóriákat a webáruház ún. kategóriastruktúrája gomb alatt részletezzük. Ahol ezt a jogszabályok előírják a szolgáltató mellékeli a termékekhez a használati utasítást. A webáruházban található bármely termék minőségével, alapvető tulajdonságával, használatával, használhatóságával kapcsolatos további információt a vevőszolgálat elérhetőségein is kaphat a Vásárló. A Csavarlak Webáruház minden elvárható erőfeszítést megtesz azért, hogy a webáruházban megjelenő információk pontosak és naprakészek legyenek.
A megjelenített termékek a webáruházban kizárólag elektronikus formában rendelhetőek meg, házhoz szállítással.

4.2.
A termék ára mindig a kiválasztott áru mellett kerül feltüntetésre, a megjelenített árak forintban értendők, tartalmazzák a törvényben előírt áfát, az ár azonban nem tartalmazza a házhoz szállítás díját.

4.3.
A házhoz szállítás díját az ajánlat és a számla is részletesen tartalmazza.

4.4.
A forgalmazott termékek egységcsomagolásban (doboz, köteg, tekercs, stb.) kerülnek értékesítésre, a doboz vagy egyéb gyűjtőcsomagolás megbontására nincs mód.

4.5.
A vásárlás regisztráció nélkül nem lehetséges. Fizetésképtelen, csőd, felszámolási- vagy végelszámolási eljárás alatt álló jogi személyek esetén Eladó jogosult a szerződéstől elállni és a teljesítést megtagadni, továbbá kártérítési igényeit érvényesíteni. Ugyanez az eljárás érvényes olyan Vásárló esetére, akinek lejárt tartozása van Eladóval szemben.

  1. A megrendelések feldolgozása, teljesítése

A megrendelések feldolgozása munkanapokon munkaidőben (hétfőtől péntekig 8-16 óra) történik. Amennyiben a megrendelés leadása a munkaidő lejárta után történik, annak feldolgozására a következő munkanapon kerül sor.

Általános teljesítési határidő a raktáron található termékek esetében a rendelés leadásától számított legfeljebb 3 munkanap, míg a raktáron nem lévő termékeket a visszaigazolás szerinti kondíciókkal, de legkésőbb 10 munkanapon belül szállítjuk.

Eladó vállalja, hogy a szerződés tárgyát képező áruból a visszaigazolt megrendelés alapján leszállítja a megrendelt tételeket. Az Eladó a vevő megrendelésének megérkezését elaktronikus úton haladéktalanul visszaigazolja. Amennyiben e visszaigazolás a vevő megrendelésének elküldésétől számított 48 órán belül nem érkezik meg a vevőhöz, úgy ő mentesül a szerződéses kötelezettsége alól.

  1. Rendelés menete

6.1.
Az áru megrendelése az alábbiak szerint történik:

  • A megvásárolni kívánt terméket a darabszám megadásával és a „kosár” gombra kattintással helyezze a kosárba.
  • Amennyiben szeretne további terméket kosárba helyezni, adja meg a következő termék paramétereit, darabszámát és helyezze azt is a kosárba. Ha nem szeretne további terméket vásárolni, ellenőrizze a megvásárolni kívánt termék darabszámát. Téves adatbevitel, vagy módosítási szándék esetén a „törlés” gombra kattintva törölheti a kosár tartalmát, illetve változtatott mennyiség megadását követően automatikusan frissül a kosár tartalma, ha ez nem történne meg válassza a „kosár frissítése” gombot. A kosár/kosár áttekintése gombra a megrendelés folyamán (a megrendelés véglegesítése előtt) bármikor kattinthat és módosíthatja a mennyiséget, új terméket tehet bele, törölheti bármelyik terméket.
  • Szállítási/fizetési mód kiválasztása. Fizetési módok lehetnek: előre utalás, utánvét, bankkártyás fizetés.
  • Szállítási és számlázási illetve a belépési adatok megadása. (Amennyiben már regisztrált partner, akkor be tud lépni. A megrendelés elküldéséhez regisztráció szükséges.) A profil/profil beállításokban módosíthatja személyes adatait és a számlázási, szállítási címeket is.
  • Megrendelés

A rendszer figyelmezteti a Vásárlót a fizetési kötelezettséggel járó lépésre. A vásárlónak a megrendelés elküldése előtt el kell fogadnia az Általános szerződési feltételeket és az Adatvédelmi nyilatkozatot.

Az adatok megadását és a fentiek elfogadását követően a “Megrendelés” gombra kattintva tudja elküldeni megrendelését, előtte azonban még egyszer ellenőrizheti a megadott adatokat, illetve megjegyzést is küldhet a megrendelésével. Az adatbeviteli hibák javítására az ezen pontban fentebb részletezettek szerint van lehetőség a megrendelés véglegesítése előtt. Amennyiben a megrendelés rögzítése után észlel hibásan feltüntetett adatot, tévesen vagy téves tartalommal elküldött megrendelést, azt haladéktalanul, de legkésőbb 24 órán belül köteles jelezni webáruházunk 1. pontban részletezett elérhetőségein és így javítási, módosítási vagy törlési igényét érvényesítheti, a webáruház figyelembe veszi azt (visszaigazolja).

6.2.
A beérkezett megrendelést minden esetben visszaigazoljuk. Felhívjuk a Vásárló figyelmét, hogy az e-mailben történő visszaigazolás kézbesítésének hiányát okozhatja a rosszul megadott e-mail cím, vagy a postafiókjához tartozó tárhely telítettsége is.

A megrendelés elküldése regisztráció nélkül nem lehetséges. Amennyiben már regisztrált, a jövőben regisztrált felhasználóként be tud lépni és azonnal el tudja küldeni megrendelését a szállítási és számlázási adatok megadása nélkül. Fontos, hogy ügyeljen az adatok pontosságára, hiszen a megadott adatok alapján kerül számlázásra, illetve szállításra a termék. A regisztrációt egyszer kell végrehajtania, későbbi vásárlások alkalmával ezt a lépést már nem kell elvégeznie.

  1. A megrendelt termék és a kiszállítási díj fizetésének módja, az áru átvétele

7.1.
A 4. pontban meghatározott áruk árát a megrendelés visszaigazolása rögzíti. A termék bruttó vételára tartalmazza a hatályos előírások szerinti általános forgalmi adót (ÁFA), melyet Eladó minden esetben a számlázási szabályoknak megfelelően a számlán feltüntet. A számla elektronikus úton kerül kiállításra, amelyet webáruházunk a Vásárló által a regisztráció során megadott e-mail címre küldi.

Az ár az ÁSZF 8.1. pontjában közzétett értékhatár feletti számlaösszeg esetén tartalmazza a magyarországi rendeltetési helyre történő kiszállítás költségét, ha a szállítás az Eladó által megbízott, vele szerződéses kapcsolatban álló fuvarozó/futár által történik.

A közzétett értékhatár alatti megrendelés szállítási költségét –az általa megbízott fuvarozó/futár igénybevétele esetére–Eladó ugyancsak az ÁSZF-ben hirdeti meg (8.1.).

7.2.
Eladó a leszállított árukról számlát állít ki, melyet elektronikus formában küld meg a Vásárlónak.

Fizetés módját, határidejét, valamint Eladó bankjának és folyószámlájának adatait a számla tartalmazza.

Lehetőség van az áru ellenértékének banki átutalással előrefizetéssel történő kiegyenlítésére, rendszeres, illetve régebbi Vásárlók esetén utólagos, banki átutalással történő fizetésre. Amennyiben a számla a fizetési határidő lejártát követően kerül rendezésre, a késedelmes fizetés esetére felek késedelmi kamat fizetésének kötelezettségét kötik ki, melynek mértéke évi 20%.

7.3.
Vásárló kizárólag a számla lejárata napjáig emelhet számlakifogást. Eladó írásbeli hozzájárulása nélkül nem vonható össze egy adott számlán szereplő követelés más jogügylet folyamán keletkezett egyéb számlán szereplő nem jogerős tartozással vagy követeléssel.

7.4.
A leszállított áru átvétele Vásárló feladata.

A megrendelt terméket utánvétes fizetési mód esetén a csomag átvételekor az azt kézbesítő futárszolgálatnak kell kifizetni. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és visszaigazolása alapján minden költséget tartalmaz.

7.5.
Az áru ellenértékét tartalmazó számla teljes kifizetéséig a leszállított áru tulajdonjoga nem száll át, az Eladót illeti.

7.6.
Eladó az általa szállított termékek kereskedelmi minőségi tanúsítását a kapcsolódó számlán vagy szállítólevélen történő megjegyzéssel teljesíti. Vásárló kifejezett kérésére Eladó vállalja bizonyos termékek mellé gyártói műbizonylat beszerzését is, ha Vásárló az erre vonatkozó igényét előre, az árajánlat kérésekor jelzi Eladó felé.

 

  1. Házhoz szállítás, információk

8.1.
A CSAVARLAK WEBÁRUHÁZ KFT. az alábbiakban meghatározottak szerint számol fel fuvardíjat, illetve utánvét díjat:

Fuvardíj:
150.000.- Ft nettó (azaz Áfával növelten 190.500.- Ft) vásárlási érték alatt egységesen 2.990 Ft + ÁFA, azaz bruttó 3.797 Ft.
150.000.- Ft nettó (azaz Áfával növelten 190.500 Ft.) vásárlási érték felett DÍJMENTES

Utánvét díj:
Minden kiállított utánvétes számla esetében egységesen 390.- Ft + ÁFA (azaz bruttó 495.- Ft)

A fenti fuvardíj minden magyarországi feladási címre érvényes.

8.2.

A webáruházunkba beérkező megrendeléseket – amennyiben hétköznap délig megérkezik – még aznap, de legkésőbb a következő munkanapon átadjuk szerződött szállítmányozó partnerünknek a Express One Hungary Kft.-nek.

A futárszolgálat a megrendelt termékek házhoz szállítását a feladást követő munkanapon, de legfeljebb 2 munkanapon belül teljesíti. A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban. Amennyiben ebben az időszakban nem tudja biztosítani a megrendelt áru átvételét a regisztráció során megadott címén, úgy szállítási címként célszerű (amennyiben van rá lehetősége) más címet megadni. A futárszolgálat maximum kétszeri kézbesítést kísérel meg. Az át nem vett csomagokat a futárszolgálat visszaküldi a feladónak.

Kizárólag abban az esetben rendelje meg a kívánt termékeket, amennyiben a csomag átvételekor ki tudja fizetni annak díját a futárnak.

 

  1. Elállás

Online vásárlás esetén Önt, amennyiben, mint vásárló, a PTK szerint fogyasztónak minősül (a szakmája, önálló foglalkozása vagy az üzlei tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy), megilleti a 14 napos elállás joga a 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet alapján.

Az elállási/felmondási határidő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön  vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi. Az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja.

Ha Ön elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán vagy elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi címek valamelyikére: (CSAVARLAK Webáruház Kft. 6724 Szeged, Bartucz Lajos u. 9. fszt. 2.; tel: +36 30 624 4733; elektronikus levélcím: info@csavarlak.hu). Az elállást nem kell megindokolnia. Az elállás jogának gyakorlása alakszerűséghez nem kötött.

Ön internetes oldalunkon is kitöltheti és elküldheti a mellékelt elállási nyilatkozat mintát, mely nyilatkozat megérkezését elektronikus levélben haladéktalanul visszaigazolunk Önnek.

Ön határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát.

Amennyiben Ön eláll a szerződéstől a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül köteles személyesen átadni vagy visszaküldeni a CSAVARLAK Webáruház Kft. 6724 Szeged, Bartucz Lajos u. 9. fszt. 2 szám alatti címére.

Az Ön elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által fizetett teljes összeget, beleértve a kiszállítás díját is. A visszajáró összeget az Ön által eredetileg igénybe vett fizetési móddal megegyező módon térítjük vissza. A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket, vagy Ön nem igazolta, hogy azt visszaküldte, a két lehetőség közül a korábbi időpontot vesszük figyelembe. Amennyiben Ön nem a legkevésbé költséges, szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozást választotta, elállás esetén az ebből adódó többletköltséget a CSAVARLAK Webáruház Kft. nem köteles megtéríteni.

A termék címünkre (6724 Szeged, Bartucz Lajos u. 9. fszt. 2) történő visszaszállításának költsége Önt terheli.

A CSAVARLAK Webáruház Kft. követelheti a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenés megtérítését.

 

10. Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás:

Általános rendelkezések, fogalommagyarázat:

A vállalkozás a hibás teljesítéséért szavatossággal illetve jótállással tartozik A kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a kötelezett, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.

Fogyasztón az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személyt kell érteni. Fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely az ide vonatkozó jogszabály rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára tér el.

A vállalkozás a fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni, melynek másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.

10.1.Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön a Csavarlak Webáruház Kft hibás teljesítése esetén vele szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ön – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Csavarlak Webáruház Kft. számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a szerződéstől elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Csavarlak Webáruház Kft. adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön a Csavarlak Webáruház Kft-vel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított egy éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Csavarlak Webáruház Kft. nyújtotta. A teljesítéstől számított egy év eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

10.2.Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – az 1. pontban meghatározott jogát (kellékszavatossági igényt) vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

10.3. Jótállás

Hibás teljesítés esetén a  Pogári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény és a az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a Csavarlak Webáruház Kft. jótállásra köteles.

A Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott, a fentebb említett Kormányrendelet mellékletben felsorolt új tartós fogyasztási cikkekre e rendelet szabályai szerint jótállási kötelezettség terjed ki.

Milyen határidőben érvényesítheti a fogyasztó a jótállási igényét? (a jótállási idő kezdete és időtartama)

A jótállási határidő akkor kezdődik, amikor a vállalkozás a terméket a fogyasztónak átadja, vagy amikor azt a vállalkozó vagy megbízottja üzembe helyezi. Ha a fogyasztó a terméket az átadástól számított 6 hónapon belül nem helyezteti üzembe, akkor nem az üzembe helyezés időpontja, hanem az átadás napja lesz a kezdő időpont.

A jótállás időtartama:
a) 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,
b) 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,
c) 250 000 forint eladási ár felett három év.

Milyen kötelezettségei vannak a vállalkozásnak a jótállás körében, mikor mentesülhet a kötelezettsége alól?

A Csavarlak Webáruház Kft. köteles a fogyasztási cikkel együtt a jótállási jegyet a termék átadásával egyidejűleg a fogyasztó rendelkezésére bocsátani, a jótállási jegy elektronikus formában is átadható, legkésőbb a termék átadását követő napon.

A jótállási kötelezettség teljesítése azt a vállalkozást terheli, amelyet a fogyasztóval kötött szerződés a szerződés tárgyát képező szolgáltatás nyújtására kötelez. A jótállásból eredő jogokat a fogyasztási cikk tulajdonosa érvényesítheti, feltéve, hogy fogyasztónak minősül.

A Csavarlak Webáruház Kft. jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Milyen jogok illetik meg a fogyasztót?

A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és a fogyasztó által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeit kímélve kell elvégezni. A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

Ha a termék első alkalommal történő javítása során a vállalkozás megállapítja, hogy a termék nem javítható, azt 8 napon belül ki kell cserélnie (kivéve, ha a fogyasztó másképp kéri), ha erre nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a vonatkozó bizonylaton szereplő vételárat 8 napon belül a fogyasztónak visszatéríteni.

Ha a fogyasztási cikket -a hiba vállalkozóval való közlésétől számitott- 30 napon belül nem tudják kijavítani a vállalkozó köteles a 30 napos javítási határidő eredménytelen elteltét követő 8 napon belül azt kicserélni vagy a vételárat visszatéríteni.

Ha a termék háromszori kijavítást követően ismét meghibásodik (és a fogyasztó másképp nem kéri) a vállalkozás köteles a terméket 8 napon belül kicserélni. Ha pedig kicserélésére sincs lehetőség, a vállalkozás köteles a vonatkozó bizonylaton szereplő vételárat 8 napon belül a fogyasztónak visszatéríteni.

Nem számít bele a jótállási időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a fogyasztó a terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni. A jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.

A kijavítás során a fogyasztási cikkbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.

Felhívom a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok a 10. 1. és a 10.2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

Az átvételtől számított 3 munkanapon belüli meghibásodás esetén termékcsere illeti meg a vásárlót, amennyiben átvételtől számított 3 munkanapon belül jelzi a meghibásodás tényét.

Milyen kötelessége van a fogasztónak a jótállás érvényesítése  során?

A fogyasztó kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása, a jótállás a jótállási jegy és a számla elvesztése esetén nem érvényesíthető! A kettő közül legalább az egyik megléte szükséges az ügyintézéshez.

 

11.Titoktartási megállapodás

 

11.1.
Felek tudomásul veszik, hogy minden olyan tény, adat, és valamennyi, Felek működését érintő információ, amelyekről az együttműködésük során tudomást szereznek, bizalmas információnak tekintendő.

A felek a bizalmas információk azon körét, amely üzleti, bank, illetve értékpapír titoknak minősül, az erre vonatkozó jogszabályok rendelkezéseinek megfelelően kötelesek kezelni. Üzleti titok nyilvánosságra hozatala, bármely harmadik féllel történő közlése a szerződés súlyos megszegésének minősül.

Felek kifejezetten üzleti titoknak minősítik, ha a jelen általános adásvételi feltételektől eltérő feltételekkel kötnek adásvételi szerződést, így ennek keretében különösen az áru árára és a fizetési feltételekre vonatkozó előírásokat.

11.2.
A titoktartási kötelezettség és megsértésének következményei Feleket mindaddig terhelik,míg az üzleti titoknak minősülő információ jogszerűen más úton nyilvánosságra nem kerül, vagy ameddig annak titokként történő megőrzéséhez bármelyik Félnek jogszerű érdeke fűződik.

11.3.
Felek kötelesek megtéríteni a másik Félnek azt a vagyoni és nem vagyoni kárát, amelyet a jelen szerződésben meghatározott titokvédelmi kötelezettség megszegésével okoznak.

11.4.
Nem tekinthető a titoktartási kötelezettség megszegésének, ha bármelyik Fél az erre illetékes hatóság, bíróság felhívására a hatósággal, bírósággal közli az üzleti titoknak, illetve bizalmasnak minősített információkat, adatokat.

11.5.
Vásárló tudomásul veszi, hogy Eladóval kötött szerződésének elfogadásával egyben hozzájárul ahhoz is, hogy Eladó Vásárló esetleges fizetési késedelme vagy nem szerződésszerű teljesítése esetén a követelés behajtását harmadik félre bízza és neki Vásárló adatait átadja. Eladó kijelenti, hogy ezen eljárást nem tekinti az üzleti titok megsértésének, illetve a személyes adatokkal történő visszaélésnek.

 

12.Adatkezelés

 

12.1.
https://csavarlak.hu/ honlap üzemeltetője a https://csavarlak.hu/ felületén, valamint az ehhez kapcsolódó tevékenysége során a felhasználói adatok kezelésében az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény; az a kutatás és közvetlen üzletszerzés célját szolgáló név- és lakcímadatok kezeléséről szóló 1995. évi CXIX. törvény, valamint a kapcsolódó egyéb jogszabályok adatkezelési előírásait érvényesíti. Az Üzemeltető gondoskodik arról, hogy szolgáltatásai révén a Felhasználókról tudomására jutott adatok felhasználása megfeleljen a mindenkor hatályos magyarországi jogszabályoknak.

12.2.
A Felhasználók hozzájárulnak, hogy az Üzemeltető kezelje a Felhasználók személyes és különleges adatait. Az Üzemeltető kijelenti, hogy Felhasználói által megadott minden adatot, bizalmas információt, tényt bizalmasan kezel. Az Üzemeltető ugyanakkor fenntartja magának a jogot, hogy amennyiben Felhasználóval szemben a szolgáltatással való visszaélés vagy egyéb bűncselekmény gyanúja merül fel, annak személyes adatait az illetékes hatóságok számára átadja.

12.3.
Felhasználói számára az Üzemeltető lehetőséget biztosít, hogy a róluk tárolt adatokat bármikor megtekinthessék, szükség esetén módosíthassák, vagy regisztrációjukat törölhessék.

12.4.
Az adatkezelés célja a https://csavarlak.hu/ weboldalon elérhető szolgáltatások nyújtásának biztosítása. Az Üzemeltető a Felhasználó által rendelkezésre bocsátott adatokat célhoz kötötten, kizárólag a megrendelés teljesítése, házhoz szállítása, számlázás lehetővé tétele, és amennyiben a Felhasználó feliratkozott hírlevélre, akkor hírlevél küldés és az esetlegesen létrejövő szerződés feltételeinek későbbi bizonyítása érdekében tárolja.

Az automatikusan rögzítésre kerülő adatok célja statisztikakészítés, az informatikai rendszer technikai fejlesztése, a Felhasználók jogainak védelme.

A Felhasználói adatokba kizárólag az Üzemeltető erre jogosított munkatársai tekinthetnek bele. Az Üzemeltető a megadott személyes adatokat az e pontokban írt céloktól eltérő célokra nem használja, illetve használhatja fel. Személyes adatok harmadik személynek vagy hatóságok számára történő kiadása -ha csak a törvény ettől eltérően nem rendelkezik kötelező erővel -a Felhasználó előzetes, kifejezett hozzájárulása esetén lehetséges. Vásárló hozzájárul, hogy az Eladó, a megrendelés kézbesítését végző fuvarozó vagy futárszolgálat (alvállalkozó) részére, az e feladat teljesítéséhez feltétlenül szükséges személyes adatait kiadja.

12.5.
A regisztráció során kötelezően megadott személyes adatok kezelése a regisztrációval kezdődik és annak törléséig tart. Nem kötelező adatok esetén az adatkezelés az adat megadásának időpontjától a kérdéses adat törléséig tart. A regisztráció Felhasználó általi törlésére, valamint Üzemeltető általi törlésére bármikor, az ÁSZF-ben, illetve a https://csavarlak.hu/ weboldalon rögzített esetben és módon kerülhet sor. A naplózott adatokat a rendszer –az utolsó látogatás dátumának kivételével, amelyet automatikusan felülír –a naplózás időpontjától számított 1 évig tárolja. Fenti rendelkezések nem érintik a jogszabályban (pl. számviteli jogszabályokban) meghatározott megőrzési kötelezettségek teljesítését, valamint a fenti történő regisztráció során vagy egyéb módon adott további hozzájárulások alapján történő adatkezeléseket.

12.6.
A webáruház böngészése folyamán technikai információk kerülnek rögzítése statisztikai célokból. (IP cím, látogatás időtartama, stb.). Ezen adatokat a Csavarlak Kft. kizárólag jogilag hitelesen indokolt, és alátámasztott esetben adja át a hatóságok részére. A szolgáltatás igénybevételéhez cookie-k -továbbiakban sütik -engedélyezése szükséges. Amennyiben nem szeretné engedélyezi a sütik használatát, letilthatja a böngészője beállításaiban. Sütik tiltása esetén a szolgáltatás bizonyos elemei csak részben, vagy egyáltalán nem használhatóak. A sütik olyan fájlok, amelyeket a szerver küld a felhasználó böngészőjének, és amelyeket a felhasználó számítógépe tárol. A sütikben személyes adatok nem kerülnek tárolásra. A megrendelés folyamán rögzített adatokat a Csavarlak Kft. megrendelés teljesítéséhez használja fel.A webáruház oldalain leadott megrendelésből készült számla adatai a rendelés leadása folyamán megadott adatokkal rögzítésre és tárolásra kerülnek a hatályos számviteli törvényben meghatározott időszakra. A webáruház böngészése folyamán biztosított hírlevél feliratkozás során megadott adatokat a Csavarlak Kft. bizalmasan kezeli, leiratkozás lehetősége minden kiküldött hírlevél alján biztosított, továbbá kérhető a megadott elérhetőségek valamelyikén.

12.7.
Felhasználó / Vásárló Adatai törlését, módosítását bármikor kérheti írásban az info@csavarlak.hu e-mail címen.

12.8.
Az oldal szolgáltatásaiban való részvétel önkéntes. Az Üzemeltető kötelezi magát, hogy semmilyen szankciót nem érvényesít azon Felhasználóval szemben, aki a nem kötelező adatszolgáltatást megtagadja.

12.9.
Az Üzemeltető minden tőle elvárható intézkedést megtesz az adatok biztonságos őrzésére, de nem vállal felelősséget az adatok megrongálódásáért, megsemmisüléséért vagy illetéktelen kezekbe kerüléséért műszaki hiba, természeti csapás, terror-vagy bűncselekmény esetén.

Az Üzemeltető megtesz minden tőle elvárható intézkedést, hogy a https://csavarlak.hu/ oldalhoz való hozzáférés folyamatos és hibamentes legyen, de nem vállal felelősséget az esetlegesen fellépő hibákért, mely az oldal nem megfelelő működését és/vagy esetleges adatvesztést okoz.

 

13.Vitarendezés, panaszkezelés

A Csavarlak Webáruház legfőbb törekvése, hogy megrendelőit, vásárlóit a legmagasabb minőségben szolgálja ki, a vállalkozás munkájával minden esetben elégedettek legyenek.

Amennyiben a vásárlás során mégis bármilyen problémája, panasza lenne, azt a következő módokon hozhatja tudomásunkra:

  1. E-mailben, a következő címre írt elektronikus levélben: csavarlakkft@gmail.com
  2. Postai levélben, a Csavarlak Webáruház Kft. 6724 Szeged Bartucz Lajos u. 9. fszt. 2.szám alatti címére küldve.
  3. Telefonon: a 06-30-624-4733 számon, hétfőtől péntekig 8 és 16 óra között.

E-mailben, vagy postai levélben érkezett panaszát a lehető legrövidebb időn belül, de legkésőbb 5 munkanapon belül kivizsgáljuk és a panasz beérkezését követő 30 napon belül érdemben megválaszoljuk, amennyiben panaszát nem tartjuk jogosnak, álláspontunkat meg is indokoljuk.

A telefonon közölt panaszt megkíséreljük azonnal kivizsgálni és amennyiben az nem orvosolható azonnal, arról jegyzőkönyvet veszünk fel, majd 30 napon belül érdemben megválaszoljuk.

Amennyiben panaszát cégünkkel közvetlenül nem sikerült az Önnek megfelelő módon megoldani, lehetősége van a lakóhelye (tartózkodási helye) szerint illetékes Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Békéltető Testülethez fordulni. A békéltető testületi eljárás célja a fogyasztó és a vállalkozás közötti vitás ügy bíróságon kívüli, egyezségen alapuló rendezése. Az eljárás ingyenes. Amennyiben panaszával Békéltető Testülethez fordul, az eljárásban a társaságunkat együttműködési kötelezettség terheli.

A Békéltető Testületek pontos neve és elérhetősége:

  1. Baranya Vármegyei Békéltető Testület
    Illetékességi terület: Baranya, Somogy, Tolna vármegye                                                                                                                                                                                                                  Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
    Telefon: +36-72/507-154
    E-mail: info@baranyabekeltetes.hu
  2. Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület
    Illetékességi terület: Borsod-Abaúj-Zemplén, Heves, Nógrád vármegye                                                                                                                                                                                          Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1. (Postacím: 3501 Miskolc, Pf. 376.)
    Telefon: 46/501-090 (új ügyek) 46/501-871 (folyamatban lévő ügyek)
    E-mail: bekeltetes@bokik.hu
  3. Budapesti Békéltető Testület
    Illetékességi terület: Budapest                                                                                                                                                                                                                                                                  Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. (Postacím: 1253 Budapest, Pf. 10.)
    Telefon: 06-1-488-2131
    E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
  4. Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület
    Illetékességi terület: Bács-Kiskun, Békés, Csongrád-Csanád vármegye                                                                                                                                                                                        Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
    Telefon: +36-62/554-250/118
    E-mail: bekelteto.testulet@cskik.hu
  5. Fejér Vármegyei Békéltető Testület
    Illetékességi terület: Fejér, Komárom-Esztergom, Veszprém vármegye                                                                                                                                                                                        Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
    Telefon: 06-22/510-310
    E-mail: bekeltetes@fmkik.hu
  6. Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület
    Illetékességi terület: Győr-Moson-Sopron, Vas, Zala vármegye                                                                                                                                                                                                      Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/A.
    Telefon: 06-96-520-217
    E-mail: bekelteto.testulet@gymsmkik.hu
  7. Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület
    Illetékességi terület: Jász-Nagykun-Szolnok, Hajdú-Bihar, Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye                                                                                                                                                Cím: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15.
    Telefon: 06-52-500-710, 06-52-500-745
    E-mail: bekelteto@hbkik.hu
  8. Pest Vármegyei Békéltető Testület
    Illetékességi terület: Pest vármegye                                                                                                                                                                                                                                                          Cím: 1055 Budapest, Balassi Bálint utca 25. IV/2.
    Telefon: 06-1-792-7881                                                                                                                                                                                                                                                                                 E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu

Panaszával fordulhat a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes kormányhivatalokon belül működö fogyasztóvédelmi hatóságokhoz, elérhetőségeikhez kattintson :  www.kormanyhivatalok.hu

Online Vitarendezési Platform:

Az Európai Unió Európai Bizottsága létrehozott egy online vitarendezési platformot, amelyet a fogyasztói jogviták rendezésére igénybe vehetnek az Európai Unióban tartózkodási hellyel rendelkező fogyasztók és az Európai Unióban letelepedett kereskedők, amennyiben online adásvételi vagy szolgáltatási szerződést kötnek egymással. Panaszával igénybe veheti ezt vitarendezési platformot, kattintson:Európai Bizottság online vitarendezés

A fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény (2008. évi XLVII tv.) szerinti magatartási kódex nem áll rendelkezésre, azonban a Csavarlak Webáruház Kft. mindent megtesz, hogy a működését érintő valamennyi jogszabályt teljes mértékben, a fogyasztók érdekeit szem előtt tartva alkalmazza.

 

14.Szerzői jogi nyilatkozat

 

A Csavarlak Webáruház Kft. weboldalai, illetve webáruházának tartalma, vagy annak bármely része az 1999. évi LXXVI. törvény szerinti szerzői jogvédelem alá esnek.

Tilos a weboldalak tartalmának egészét vagy részeit bármilyen formában sokszorosítani, átruházni, terjeszteni vagy átdolgozni.

A Csavarlak Webáruház Kft. hozzájárulását adja, hogy Ön, mint Ügyfél a saját, személyes használatot meg nem haladó mértékben a fentebb említett oldalak tartalmát, vagy kivonatait számítógépén tárolja, vagy kinyomtassa.

 

15.Egyebek

 

15.1.
Eladó megrendelést visszaigazoló értesítésével a Felek között a szerződés a megrendelt termék adásvétele vonatkozásában létrejön. A jelen ÁSZF a Vásárló részéről történő megismerésével és elfogadásával lesz a szerződés része, annak szabályai innentől hatályba lépnek mindkét fél vonatkozásában.

15.2.
Felek a közöttük felmerülő, békés úton nem rendezhető jogviták eldöntésére a Pp. szerint illetékes és hatáskörrel rendelkező bíróság vagy törvényszék illetékességét kötik ki.

15.3.
Az ÁSZF egyes pontjainak jogi érvénytelensége esetén a szerződés, illetve annak többi része érvényben marad. Ahol alkalmazható, az érvénytelen pontok helyébe a vonatkozó törvényi rendelkezések lépnek.

A jelen szerződésben nem szabályozott kérdések tekintetében a magyar jogszabályok, így különösen a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.), a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól, a 373/2021 (VI.30.) Korm. rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól, valamint a vonatkozó egyéb jogszabályok előírásai az irányadóak.

 

16.Záró rendelkezések

A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy jelen ÁSZF-től a Felhasználó (Megrendelő, Vásárló) javára eltérjen.

 

3 448 Olvasottság